allround dj tom

HIP HOP DJ MET DE BESTE HIP HOP EN RAP

 
 
 
 
 

Hip hop Dj voor unieke Dj set

 
r&b dj set

Hip Hop dj boeken

Dj Tom is te boeken voor een hip hop Dj set in u discotheek, swing en danscafé, fuif, party, evenement, bedrijfsfeest, personeelsfeest...

Hij draait naast R&b, Reggaeton, Hip Hop en Rap ook Electro, Groove, Disco Nouveau, Club, Dance, Vocal Trance, Retro House, ... tot discoclaccics, 70's, 80's, 90's ...

Hip Hop Dj set met of zonder discobar

Je kunt Dj Tom boeken voor guestsets van 1u, 2u, 3u of een volledige avond met R&B, Hip Hop en reggaeton muziek met of zonder insatllatie. Voor aanvragen en boekingen kan je hier terecht.

Hip Hop on Friday @ Kokorico

The Hip Hop concept in Kokorico's mainroom. " The craziest breakdance acts - Hot dance acts! " The best R&B and Reggaeton!

DJ Tom (Kokorico, Topradio,...) - DJ Lennoz (Carré, Noxx, Skyclub,...) and DJ Don P. (The Secret Story)

Voor meer info en foto's over Hip Hop on @ Kokorico. Klik hier

Hip Hop DJ Tom Cosyns is één van de meest geboekte Allround Dj's van Vlaanderen. Hij beschikt over 25 jaar succesvolle ervaring als Dj. En was resident Dj in heel wat bekende Belgische Clubs.
Organiseer je een Hip Hop party, Hip Hop fuif, of ander Hip Hop feest kan je Dj Tom inhuren.

Hip Hop Dj te boeken ook met eigen discobar !

Hip Hop Dj Tom Cosyns begon zijn eigen platencollectie aan te leggen in 1985. Hij begon als dj bij vrije radio's en al gauw kreeg hij de smaak te pakken en begon met het opluisteren van feesten, fuiven en later party's. In 1987 starte hij in het discotheekcircuit en draaide in verschillende Belgische clubs: zoals: Tropicana Schendelbeke - El Gringo Hekelgem - Cherry Moon Lokeren - Palma Lebbeke - King Beach Blankenberge - La Scala Blankenberge - 2ndn live Deinze - Empire Diest - Kokorico Zomergem (Kings & Queens) ...

Uit ervaring is gebleken dat de vraag naar all around dj's zeer groot is en het aanbod schaars vandaar ontplooit Tom Cosyns zich in 1996 tot een ervaren All Around Dj/entertainer met een vlotte babbel . Hij wordt een veel gevraagde dj in dans & Swingcafé's en was ondermeer Resident in Vitta Zottegem, Per Tutti Erpe Mere, Swing King Oudenaarde, Pancho Villa Blankenberge , Promille Aalst ...

Naast All Round ligt Dj Tom Cosyns zijn stijl ook in het gebied van de groovy club, electro, disco nouveau, lekkere house & retro. Op deze wijze kan Tom Cosyns dus voor een breed publiek draaien en het naar hun zin maken.

Hip Hop/Reggaeton/Urban Dj Tom Cosyns.

Hip Hop dj voor uw discotheek - Hip Hop dj voor uw danscafe - Hip Hop dj voor swingcafe - Hip Hop dj nodig - Hip Hop dj boeken - Hip Hop dj huren - Hip Hop dj zoeken - Hip Hop dj voor feest - Hip Hop dj voor fuif - Hip Hop dj party

Voor boeking en info 0495/21 45 83 of info@djtom.be

Dj Start - Home - Agenda - Biografie - Booking - Contact

 

 

 

Hier vindt u een overzicht van onze aanbevolen diensten in Belgie naast de activiteite(en)hip hop dj
Dj Voor Personeelsfeesten
Dj Voor Evenementen
Dj Voor Galabals
Dj Voor Afterwork Party
Dj Voor Disco Party of Disco Fuif
Dj Voor Verjaardagsfeest
Dj Voor alle feesten en fuiven
Dj Voor Discotheken
Dj Voor Swing & Danscafé's
Dj Voor Single Party
Dj Allround
Dj R&b - Reggaeton - Hip Hop -Rap - Funk
Dj Electro - Groove
Dj House - Retro House
Dj Back to the 90's
Dj Back to the 80's
Dj voor trouwfeest of huwelijksfeest
Dj Disco Nouveau of Foute Party

 

Hiphop (ook wel geschreven als hip hop of hip-hop) is een culturele beweging, vooral bekend als muziekstijl. Ze is ontstaan in de jaren zeventig van de twintigste eeuw in New York, en dan voornamelijk in de arme wijk The Bronx, die destijds bewoond werd door vooral Afro-Amerikanen en Latino's. Hiphop kenmerkt zich door de volgende elementen, die ook wel de vier elementen van de hiphop genoemd worden:

Hiphop is niet alleen maar een vorm van muziek maken, maar gaat veel dieper dan dat. Het is een manier om de samenleving een spiegel voor te houden (maar niet altijd). De hiphopteksten gaan vaak over dingen die fout gaan op onze aarde (en in de getto's), of over het leven van de hiphopper. Hiphop is een krachtige cultuur en heeft er voor gezorgd dat de onderklasse uit de getto's en andere achterbuurten een eigen stem kregen. Hiphop was onderdeel van een emancipatiebeweging van de bewoners van de getto's, en deze oorsprong heeft een stempel gedrukt op hiphopcultuur in brede zin. Veel mensen denken dat hiphop in de Verenigde Staten is begonnen, maar dat is het niet: in Brazilië werd de basis voor Hiphop al gevormd; dat waaide over naar Jamaica en uiteindelijk naar de Verenigde Staten waar het door pioniers zoals run DMC is overgebracht op tv. Dit heeft ook een grote invloed gehad op de rapmuziek, voorbeelden zijn: Cypress Hill, Beastie Boys, Wu-Tang Clan, Ice T (bodycount)en Jay-Z. Op zogeheten 'block parties' (wijkfeesten) in de jaren 1970 mixen dj's, zoals DJ Kool Herc, met twee kopieën van eenzelfde funk of electro-plaat de drumsolo's (of breakdowns) aan elkaar. Als de breakdown (of break) op de eerste plaat eindigt, mixen ze de tweede kopie erdoor enzovoort. Op deze manier ontstaat een nieuw nummer met enkel drums, waar de dj overheen scratcht. De MC (Master of Ceremonies) of rapper is de uitvoerende artiest. Veel artiestennamen van rappers beginnen met "MC" (spreek uit: em-sie). De oorsprong van rappen ligt in het toasten, wat een soort of half zingende praten of alleen praten maar dan in rijmachtige manier opspreken, is over een nummer heen. Breakdance en graffiti zijn twee ondersteunende kunstvormen. De eerste is een vorm van dans, de tweede is het maken van visuele kunstwerken met behulp van spuitbussen. Graffiti wordt vaak op muren in de openbare ruimte gespoten, waardoor het ook als overlast beschouwd wordt. Bij turntablisme zijn strakke overgangen niet voldoende (zoals bij beatmixen). De technieken (zoals cutting, scratching, spinnen en juggling) zijn hier veel belangrijker. Een vertaling van Turntablism is: ‘one who uses the turntable in the spirit of a musical instrument’ ofwel; ‘iemand die een draaitafel gebruikt in de geest van een muziekinstrument’. De huidige dj-generatie: Mix Master Mike, Jean, Erick-E, DCS, Marco V., Hyped Hendriks en DJ Garry die in de DMC mix tijd zijn begonnen zijn met de acrobatiek op de draaitafel. Nederlands De Amsterdamse groep Osdorp Posse stond begin jaren negentig aan de basis van de Nederlandstalige rap. Voor die tijd waren al wel enkele noveltyhitjes gescoord waarop in het Nederlands werd gerapt maar de Osdorp Posse was de eerste groep die zich toelegde op pure rap (hardcorerap). Deze rauwe stijl was halverwege de jaren tachtig in Amerika ontwikkeld door groepen als Public Enemy. Rapper Def P, de voorman van de Osdorp Posse, vertaalde voor vrienden die het Engels niet zo goed beheersten als hij, de teksten van Amerikaanse hiphop in het Nederlands. Het letterlijk omzetten van clichés leverde daarbij een komisch effect op. Hiermee was de nederhop geboren. De Nederlandstalige rap (nederhop) kreeg vastere voet aan de grond door onder meer Extince, die in 1995 scoorde met zijn hit Spraakwater. Met de komst van onder andere Spookrijders, Brainpower, Opgezwolle, DAC, en 0118-Vier, kwam het tot een verdere groei van de Nederlandse hiphop. Belgisch Ook in Vlaanderen bracht Osdorp Posse enkele hiphopfanaten aan het schrijven. De Mechelse groep ABN, toen nog met Pita, deed het goed in België en mocht zelfs aantreden op het befaamde festival van Rock Werchter. Eind 1995 ontstonden eveneens in Mechelen Stijle die Rijme, Pure Cult, Grensloos, Nest,... Verder zijn er nog 't Hof van Commerce, De Nihilisten, De Feesters en Morsdood die met hun West-Vlaams dialect uiterst goed scoren in België. De laatste jaren worden er ook vaker hiphopbattles georganiseerd in Vlaanderen. Aan de andere kant van de taalgrens, in Wallonië, zijn ook heel wat hiphoppers aan het werk, met als bekendste groepen Starflam uit Luik en De Puta Madre uit Brussel. Door hun succes zijn de laatste jaren meer en meer groepen actief in de Waalse hiphopscene. Deze groepen zijn veelal samengesteld uit allochtonen, vooral mensen met Congolese, Marokkaanse en andere roots. Ook DJ Coone, die bekend is in het Jump-wereldje, verwikkelt in zijn track 'Bounche On Ya Sneakers' Hiphop.

Een hiphop-diskjockey is de persoon die het turntablism beoefent. De DJ's draaien vooral urban muziek, zoals rap of R&B.

Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt. Tegenwoordig wordt echter de afkorting dj (meestal DJ in namen) of deejay (met Engelse uitspraak) meer gebruikt. Een vrouwelijke diskjockey wordt wel aangeduid met de Engelse term DJane. DJ Er zijn diskjockeys op de radio en in discotheken. Sommigen organiseren hun eigen shows waarmee ze zelfstandig optreden.

Een dj die in discotheken draait, beschikt meestal over twee platenspelers of cd-spelers met een mengpaneel. Met het mengpaneel kan hij de volumes en tonen van de liedjes per kanaal aanpassen. Meestal zit er ook een snelheidsregeling (Pitch) op beide media. Hiermee kan de dj twee nummers op hetzelfde tempo zetten zodat hij ze mooi in elkaar kan laten overlopen. Sommige bekende dj's maken zelf hun eigen liedjes of maken een remix van een al ouder of bestaand liedje (cover). Het beroep DJ blijft voor de meeste mensen een hobby, maar voor sommige is er goed geld mee te verdienen afhankelijk van technische vaardigheden en naamsbekendheid.

Een dj in een radiostudio praat veelal de platen aan elkaar ("praatje, plaatje") en is dus eigenlijk een presentator. Hiermee geeft hij of zij een radioprogramma een karakter. Doorgaans kondigt de dj een plaat (muziekstuk of nummer van een plaat, cd of computer) aan alvorens deze wordt gedraaid. Het aankondigen behelst het verstrekken van informatie betreffende de te draaien plaat. Elke diskjockey heeft zijn eigen stijl van presenteren en probeert de luisteraar te behagen. Ook komt het voor dat er (actuele) onderwerpen worden aangesneden alvorens er weer een plaat wordt gedraaid.

Dit duurt overigens zelden langer dan enkele minuten. Na het afspelen van de plaat wordt deze eventueel afgekondigd en begint de cyclus opnieuw. Meestal probeert de radio-dj zijn aankondiging of praatje precies af te ronden op het einde van het intro van de plaat. Er zijn ook radioprogramma's die non-stop muziek uitzenden. Hier is de taak van de dj om de platen achter elkaar te draaien zonder stiltes tussen de platen of aan elkaar te mixen of in elkaar over te laten lopen. Het aan elkaar mixen wordt vooral gedaan bij het dancegenre waarbij de ritmepatronen van de te mixen platen worden gesynchroniseerd. Hierbij kan de gehele plaat of een deel ervan gebruikt worden.

Bij andere genres dan dance wordt het non-stop draaien van platen en samenstellen van afspeellijsten vaak overgelaten aan een computer die goedkoper is dan een fysieke dj. In de jaren van de zeezenders (1960-'74) moest de diskjockey het gewicht van de naald verhogen bij ruwe zee. Het gewicht tussen 1 Belgische frank en 1 Nederlandse gulden, welke in de Mi Amigo-livestudio werden gebruikt op de MV Mi Amigo, was verschillend. Bij zware storm was het zelfs onmogelijk om platen te draaien en moest men noodgedwongen Compact cassettes (ook wel "stormbanden" genoemd) draaien en die werden ook weleens gebruikt als b.v. een bevoorrading van studiobanden niet kon worden afgeleverd op het zendschip door de storm of een inbeslagname, zoals bij Radio Mi Amigo.

Bij Veronica noemde men dit een "paniektape". Soms kon de tender het zendschip niet bevoorraden met banden, maar kon er wel live uitgezonden worden, mits de zee niet te wild was om wel platen te draaien. Op het zendschip Norderney van zeezender Radio Veronica was de boordstudio zo gemaakt dat er een balanssysteem was ingebouwd om de pick-ups aan boord zo stabiel mogelijk trachten te houden. Op de Mebo 2 van Radio Noordzee had men een swing meter, zeg maar een grote, lange stok met aan de onderkant een schaal met het nulpunt in het midden, waardoor die kon aangeven wanneer de zee te wild was om platen te draaien. Bij Laser 558 had men aan boord alleen spotmasters met daarop de muziek die werd uitgezonden, waardoor men geen last van storm ondervond.

In de loop van de tijd heeft de functie van radio-dj zich veranderd, zodat deze meer radiopresentator of radiocabaretier genoemd kan worden: * De redactie kiest de muziek uit (bij zenders die met playlists werken). * De muziekkeuze wordt bepaald door de zender en de grootste doelgroep. * Er wordt op veel zenders meer gesproken en gelachen dan muziek gedraaid. Een van de laatste oorspronkelijke dj's op de Nederlandse Radio is Ferry Maat. Ten tijde van Ferry Maat's Soulshow (rond 1980) koos hij zijn eigen platen, draaide hij het liefst zoveel mogelijk muziek en vertelde hij alleen de noodzakelijke informatie op de oude praatje-plaatjemanier