allround dj tom

 

reggaeton dj set
 
reggaeton dj boeken
 
reggaeton dj huren
 
reggaeton dj inhuren
 
 

R&b - Reaggaeton dj set boeken

 
r&b dj set

R&B -Reggaeton Dj set

Dj Tom is te boeken voor een r&b, hip hop of reggaeton Dj set in u discotheek, swing en danscafé, fuif, party, evenement, bedrijfsfeest, personeelsfeest...

Hij draait naast R&b, Reggaeton, Hip Hop en Rap ook Electro, Groove, Disco Nouveau, Club, Dance, Vocal Trance, Retro House, ... tot discoclaccics, 70's, 80's, 90's ...

R&B Dj set met of zonder discobar

Je kunt Dj Tom boeken voor guestsets van 1u, 2u, 3u of een volledige avond met R&B, Hip Hop en reggaeton muziek met of zonder insatllatie. Voor aanvragen en boekingen kan je hier terecht.

RNB on Friday @ Kokorico

The R&B concept in Kokorico's mainroom. " The craziest breakdance acts - Hot dance acts! " The best R&B and Reggaeton!

DJ Tom (Kokorico, Topradio,...) - DJ Lennoz (Carré, Noxx, Skyclub,...) and DJ Don P. (The Secret Story)

Voor meer info en foto's over RNB on @ Kokorico. Klik hier

R&B - Reaggaeton Dj Biografie

Dj Tom begon zijn eigen platencollectie aan te leggen in 1985. Hij begon als dj bij vrije radio's en al gauw kreeg hij de smaak te pakken en begon met het opluisteren van feesten, fuiven en later party's. In 1987 starte hij in het discotheekcircuit en draaide in verschillende Belgische clubs: zoals: Tropicana Schendelbeke - El Gringo Hekelgem - Cherry Moon Lokeren - Palma Lebbeke - King Beach Blankenberge - La Scala Blankenberge - 2ndn live Deinze - Empire Diest - Kokorico Zomergem (Kings & Queens) ...

Uit ervaring is gebleken dat de vraag naar all around dj's zeer groot is en het aanbod schaars vandaar ontplooit Tom Cosyns zich in 1996 tot een ervaren All Around Dj/entertainer met een vlotte babbel . Hij wordt een veel gevraagde dj in dans & Swingcafé's en was ondermeer Resident in Vitta Zottegem, Per Tutti Erpe Mere, Swing King Oudenaarde, Pancho Villa Blankenberge , Promille Aalst ...

Naast All Round ligt Dj Tom Cosyns zijn stijl ook in het gebied van de groovy club, electro, disco nouveau, lekkere house & retro. Op deze wijze kan Tom Cosyns dus voor een breed publiek draaien en het naar hun zin maken.

Voor boeking van een r&b, reggaeton, HIP HOP OF urban DJ set van Dj Tom Mail: info@djtom.be Of Bel : 0495/21 45 83

 

 

 

 

 

 

Hier vindt u een overzicht van onze aanbevolen diensten in Belgie naast de activiteite(en) R&b, reggaeton set, sets

 

 
  Dj Voor Personeelsfeesten  
  Dj Voor Evenementen  
  Dj Voor Galabals  
  Dj Voor Afterwork Party  
  Dj Voor Disco Party of Disco Fuif  
  Dj Voor Verjaardagsfeest  
  Dj Voor alle feesten en fuiven  
  Dj Voor Discotheken  
  Dj Voor Swing & Danscafé's  
  Dj Voor Single Party  
  Dj Allround  
  Dj R&b - Reggaeton - Hip Hop -Rap - Funk  
  Dj Electro - Groove  
  Dj House - Retro House  
  Dj Back to the 90's  
  Dj Back to the 80's  
  Dj voor trouwfeest of huwelijksfeest  
  Dj Disco Nouveau of Foute Party  
 

Wat is reggaeton muziek

Reggaeton is een populair muziekgenre. Reggaeton vond zijn oorsprong in reggae, dat in de jaren ’60 en ’70 door de Jamaicanen werd meegebracht naar Panama, waar het een fikse scheut Spaans ingepeperd kreeg. Toen de Jamaicaanse Shabba Ranks in 1991 de dancehalltrack Dem Bow uitbracht, groeide het nummer met z’n typische repetitieve drumpatroon in Panama, Puerto Rico en Cuba na verschillende omwegen uit tot een geheel nieuw genre, reggaeton genaamd, een zuiderse pendant van de Amerikaanse hiphop. In 2004 ontgroeide het genre de underground, toen het de hele wereld veroverde met Daddy Yankees Gasolina, een hit die geen dj set onberoerd liet. Intussen is Reggaeton ook zeer populair in Vlaanderen.

Reaggaeton

Reggaeton (/?r??e??to?n/ or UK /r??e??t?n/, Spanish: reguetón, locally: [re?e?to?]) is a music genre which has its roots in Latin and Caribbean music.[1] Its sound derives from the Reggae en Español from Panama.[2][3][4][5] The genre was invented, shaped and made known in Puerto Rico where it got its name;[6] most of its current artists are also from Puerto Rico.[7][8][9] After its mainstream exposure in 2004, it spread to North American, European, Asian and African audiences.[10] Reggaeton blends Jamaican musical influences of dancehall, and Haitian konpa with those of Latin America, such as salsa, bomba, latin hip hop, and electronica. Vocals include rapping and singing, typically in Spanish. Lyrics tend to be derived from hip hop rather than from dancehall. Like hip hop, reggaeton has caused some controversy, albeit less, due to alleged exploitation of women.[11] While it takes influences from hip hop and Jamaican dancehall, reggaeton is not precisely the Hispanic or Latin American version of either of these genres; reggaeton has its own specific beat and rhythm,[12] whereas Latin hip hop is simply hip hop recorded by artists of Latino descent. The specific "riddim" that characterizes reggaeton is referred to as "Dem Bow".[10][13] The name Dem Bow is taken from the dancehall song by Shabba Ranks that first popularized the beat in the early 1990s and that appears in his album Just Reality.

History

Before the music was called reggaeton, it was known as "Spanish Reggae" or Reggae en Español.[10] Traveling along mass media circuits as well as diasporic networks, Jamaican popular music spread around the world in the 1960s and '70s. Reggae arrived in places like Panama and Puerto Rico as quickly as it reached more traditional centers of migration, such as London and New York. Panama was the first country to introduce Reggae en Español.[10] The music eventually made its way through Central America and continued evolving and coming to prominence in Puerto Rico where it became reggaeton.[10] Reggaeton started as an adaptation of Jamaican reggae to the Spanish language and overall culture in Panama and Puerto Rico.[10] Since the early 20th century when Jamaican laborers were used to help build the Panama Canal.[10] Afro-Panamanians had been performing and recording Spanish-language reggae since the 1970s. Artists such as El General, Chicho Man, Nando Boom, Renato, and Black Apache are considered the first Spanish reggae DJs from Panama. El General is often considered the father of reggae en español, blending Jamaican reggae into a Latinised version.[18][19] It was common practice to translate the lyrics of Jamaican reggae song into Spanish and sing them over the original melodies, a form termed "Spanish reggae" or Reggae en Español. Meanwhile, during the 1980s the Puerto Rican rapper and reggaeton artist Vico C released Spanish-language hip hop and reggaeton records in his native island. His production of cassettes throughout the 1980s, mixing reggae and hip hop, also helped spread the early reggaeton sound, and he is widely credited with this achievement.[20] The widespread movement of "Spanish reggae" in the Latin-American communities of the Caribbean and the urban centres of the United States help increase its popularity.[10] Meanwhile hip hop and reggae in Puerto Rico were on the rise due to the increased popularity of Jamaican ragga imports. Towards the middle of the decade, Puerto Ricans were producing their own "riddims" with clear influences from hip hop and other styles. These are considered the first proper reggaeton tracks, initially called "under", short for "underground". As Caribbean and African-American music gained this momentum in Puerto Rico, Reggae Rap in Spanish marked the beginning of Boricua underground rap and served as an expression for millions of young people. This created an entire invisible, yet prominent underground youth culture that sought to express themselves through Reggae Rap in Spanish. As a youth culture that exists on the fringes of society and criminal illegality, it has often been publicly criticized. The Puerto Rican police launched a raid against underground rap by confiscating cassette tapes from music stores under Penal codes of obscenity, issuing fines, and the demoralization of rappers through radio, television, and newspaper media.[21] The term "underground", coming out of hip hop discourse, associates underground artists as asserting a self-identification that rejects the commercialization of music. In San Juan "underground", however, it was not just about authenticity or ideology, but was literally about position in the market. "Underground" music was circulated via informal networks, copied from cassette to cassette, until the mid-1990s. DJ Playero was one of the most famous producers of "underground" at the time, releasing several underground cassettes that featured early performances of some soon-to-be-famous artists like Daddy Yankee. The basis for reggaeton was laid in Puerto Rico at this time, with the melding of Spanish reggae, with influences from fast dancehalls, hip hop and various other Latin American musical genres.[10] The genre morphed through the years, at various points being termed "underground", and "Dem Bow". This last name originated from reggaeton's distinguishing rhythmic feature: the Dem Bow (alternately spelled dembow) beat, relying heavily on the snare drum, which is used in nearly all reggaeton songs today.[10][13] This beat, or riddim, was produced under the direction of Jamaican record producer Bobby "Digital" Dixon and performed by Steely & Clevie. It first became popular in the song "Dem Bow" (They Bow) performed by Jamaican dancehall artist Shabba Ranks in 1991.[22] The song and beat achieved greater popularity among Spanish-speaking Latin Americans when Panamanian artist El General released the song "Son Bow" in 1991, a Spanish language cover of "Dem Bow" using the same musical track.[23] It should be pointed out that neither Shabba or El General sang reggaeton as neither the genre nor its title were as yet formed. Additionally "Dem Bow" was just a single song in Shabba's catalog, with Ranks not singing another significant song using the "Dem Bow" beat. However, the influence of the original Bobby Digital beat is undeniable, and modern reggaeton often still reflects the original instrumentation, as well as the original rhythmic structure.

Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt. Tegenwoordig wordt echter de afkorting dj (meestal DJ in namen) of deejay (met Engelse uitspraak) meer gebruikt. Een vrouwelijke diskjockey wordt wel aangeduid met de Engelse term DJane. DJ Er zijn diskjockeys op de radio en in discotheken. Sommigen organiseren hun eigen shows waarmee ze zelfstandig optreden.

Een dj die in discotheken draait, beschikt meestal over twee platenspelers of cd-spelers met een mengpaneel. Met het mengpaneel kan hij de volumes en tonen van de liedjes per kanaal aanpassen. Meestal zit er ook een snelheidsregeling (Pitch) op beide media. Hiermee kan de dj twee nummers op hetzelfde tempo zetten zodat hij ze mooi in elkaar kan laten overlopen. Sommige bekende dj's maken zelf hun eigen liedjes of maken een remix van een al ouder of bestaand liedje (cover). Het beroep DJ blijft voor de meeste mensen een hobby, maar voor sommige is er goed geld mee te verdienen afhankelijk van technische vaardigheden en naamsbekendheid.

Een dj in een radiostudio praat veelal de platen aan elkaar ("praatje, plaatje") en is dus eigenlijk een presentator. Hiermee geeft hij of zij een radioprogramma een karakter. Doorgaans kondigt de dj een plaat (muziekstuk of nummer van een plaat, cd of computer) aan alvorens deze wordt gedraaid. Het aankondigen behelst het verstrekken van informatie betreffende de te draaien plaat. Elke diskjockey heeft zijn eigen stijl van presenteren en probeert de luisteraar te behagen. Ook komt het voor dat er (actuele) onderwerpen worden aangesneden alvorens er weer een plaat wordt gedraaid.

Dit duurt overigens zelden langer dan enkele minuten. Na het afspelen van de plaat wordt deze eventueel afgekondigd en begint de cyclus opnieuw. Meestal probeert de radio-dj zijn aankondiging of praatje precies af te ronden op het einde van het intro van de plaat. Er zijn ook radioprogramma's die non-stop muziek uitzenden. Hier is de taak van de dj om de platen achter elkaar te draaien zonder stiltes tussen de platen of aan elkaar te mixen of in elkaar over te laten lopen. Het aan elkaar mixen wordt vooral gedaan bij het dancegenre waarbij de ritmepatronen van de te mixen platen worden gesynchroniseerd. Hierbij kan de gehele plaat of een deel ervan gebruikt worden.

Bij andere genres dan dance wordt het non-stop draaien van platen en samenstellen van afspeellijsten vaak overgelaten aan een computer die goedkoper is dan een fysieke dj. In de jaren van de zeezenders (1960-'74) moest de diskjockey het gewicht van de naald verhogen bij ruwe zee. Het gewicht tussen 1 Belgische frank en 1 Nederlandse gulden, welke in de Mi Amigo-livestudio werden gebruikt op de MV Mi Amigo, was verschillend. Bij zware storm was het zelfs onmogelijk om platen te draaien en moest men noodgedwongen Compact cassettes (ook wel "stormbanden" genoemd) draaien en die werden ook weleens gebruikt als b.v. een bevoorrading van studiobanden niet kon worden afgeleverd op het zendschip door de storm of een inbeslagname, zoals bij Radio Mi Amigo.

Bij Veronica noemde men dit een "paniektape". Soms kon de tender het zendschip niet bevoorraden met banden, maar kon er wel live uitgezonden worden, mits de zee niet te wild was om wel platen te draaien. Op het zendschip Norderney van zeezender Radio Veronica was de boordstudio zo gemaakt dat er een balanssysteem was ingebouwd om de pick-ups aan boord zo stabiel mogelijk trachten te houden. Op de Mebo 2 van Radio Noordzee had men een swing meter, zeg maar een grote, lange stok met aan de onderkant een schaal met het nulpunt in het midden, waardoor die kon aangeven wanneer de zee te wild was om platen te draaien. Bij Laser 558 had men aan boord alleen spotmasters met daarop de muziek die werd uitgezonden, waardoor men geen last van storm ondervond.

In de loop van de tijd heeft de functie van radio-dj zich veranderd, zodat deze meer radiopresentator of radiocabaretier genoemd kan worden: * De redactie kiest de muziek uit (bij zenders die met playlists werken). * De muziekkeuze wordt bepaald door de zender en de grootste doelgroep. * Er wordt op veel zenders meer gesproken en gelachen dan muziek gedraaid. Een van de laatste oorspronkelijke dj's op de Nederlandse Radio is Ferry Maat. Ten tijde van Ferry Maat's Soulshow (rond 1980) koos hij zijn eigen platen, draaide hij het liefst zoveel mogelijk muziek en vertelde hij alleen de noodzakelijke informatie op de oude praatje-plaatjemanier